13 Mart 2013 Çarşamba

SİZ NE GÖRÜYORSUNUZ ?


Belki birçoğunuz biliyorsunuzdur, bu bir göz yanılması testidir. Ama ilk defa kendimi deneme fırsatı buldum. Bana çok ilginç geldiği için sizin de ilginizi çekeceğini düşünerek paylaşıyorum. 
Buradaki figür sağa mı, sola mı dönüyor?

İnsan beyninde, farklı görevleri üstlenen bölgeler varmış. Ama genel olarak sağ beyin lobu duygu- sezgi ağırlıklı, buna karşılık sol beyin lobu ise mantık- analiz ağırlıklı çalışırmış. Buna göre :

Figürün sağ kolu ve sağ bacağı yukarıda, sağa (saat yönünde) döndüğünü görenler, ağırlıklı olarak sağ beyinlerini kullanırlar yani duygu- sezgi ile düşünen insanlar olurmuş.
Figürün sol kolu ve bacağı yukarıda, sola ( saat yönünün tersine) döndüğünü görenler ise ağırlıklı olarak sol beyinlerini kullanırlar yani mantık- analiz ile düşünen insanlar olurmuş.
Her iki tarafa döndüğünü görebilenler ise her iki beyin lobunu kullananlarmış ve duygularla mantığı dengede tutarlarmış.

Etrafımdaki birkaç kişiye gösterdim, hep sağa döndüğünü söylediler. Ben bakarken, bir süre sağa, bir süre sola döndüğünü görüyorum ama sağa daha uzun süreli dönüyor. Bazen de ne oluyorsa bir sağa bir sola fıldır fıldır dönüyor :))

Bakalım siz ne göreceksiniz, merak ediyorum...

23 yorum:

  1. nowacım çok komiksin ya..şöyle bi gülümsettin beni..şimdi kafam daha çok karıştı..bende fıldır fıldır oldum yani :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, ağlatmak kolay ama gülümsetmek zormuş.

      Sil
  2. Evet iki tarafa da dönüyor, bir anlığına gözümü ayırmamız yeterli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dengeli düşünüyorsunuz yani, çok güzel :)

      Sil
  3. Hem sağa hem sola dönüyor bu figür yıllardır :)) Kararsız mı ne?

    Ben ağırlıklı olarak saat yönünde döndüğünü görsem de bu yönde ilerlerken birden saatin ters istikametine de dönüyor. Örneğin bu yazıyı yazmadan önce inatla saatin aksi istikametinde hareket ediyordu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinle bir ortak yönümüz daha çıktı, benimki de aynen öyle oluyor.

      Bir arkadaşıma gösterdim, uzunca bir süre baktıktan sonra ; Bu pekala sağa dönüyor, sola nasıl dönebilir ki diye çıkıştı bana. Yani bazılarına göre hiç de kararsız değilmiş :))

      Sil
  4. çok uzun baktım,hep sola dönüyor. sağa döndüğünü göremedim bir türlü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iş yapıyorsunuz bilmiyorum, umarım mantık- analiz ağırlıklı bir daldır.

      Sil
  5. haha bu kız bana da hep saat yönüne doğru döndü :) Kız bozukluk olmasın haha :) Tamam sağ lobumu çok kullanırım bu aralar daha fazla sömürmeye başladım o tarafımı ama mantıklı olduğumu da düşünürdüm çökerttin teorilerimi, kendimle çaliştim dönmedi sola doğru bir türlü Nowaaaa naptın sen haha :) Biraz daha bakarsam belkim döner ha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence biraz sola konsantre ol, döner belki.
      Ben fark ettim, figürün altına yazı yazarken sürekli sola dönüyordu. Yazdığımı kontrol ederken ise sağa dönüyordu.
      Nereye dönerse dönsün, sen bildiğin gibi devam et canım. :D

      Sil
  6. bi sağa dönüyordu sonra sola dönmeye başladı dedim basbayağı bu ayak değiştiriyor:)))yok ayak falan değiştirmiyor. benim lplar sağlam demek:))))

    YanıtlaSil
  7. yk yk ben yice baktım bacak değiştiyr bu yaa bir defasında sağ taraftaki bacak sabit oluo diğeri defa sl bacak sabit oluyor valla yaa. beynim mi beni yanıltıyo gözlerimmi şaştım kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen beynin algılamasına bağlı :D
      Beyninizin iki tarafını da çalıştırıyorsunuz, anlamış oldunuz.

      Sil
  8. haha :D bi baktım sağa dönüyor sonra yazıyı okumaya başlayınca sola döndüğünü gördüm sonra dikkatli bktım sağa dönmeyebaşladı :D çok ilginç bi sağa sola dönüyor bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, beyninin iki tarafını da dengeli kullanıyorsun demek.

      Sil
    2. Ne güzel, duygu ve mantığını dengeli kullanıyorsun demek.

      Sil
  9. Bende fotoğraf görünmedi, ama ben o dönen kadın siluetini daha önce görmüştüm ve saat yönünde dönüyordu yani sağa.. Duygu ve sezgi insanıyım vesselam...:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ben bunu ilk gördüğümde sadece sola dönüşünü görmüştüm şimdi ikisini de gördüm! kendi kendime sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu iyi haber, dengeyi kurmuşsunuz demek :))

      Sil
  11. Tam sağa dönüyor, kesin, dedim, sola dönmeye başladı sanki, benim loblar karışık mı ne biraz??? :)) Yok yok, daha çok sağa dönüyor, dur dur sola dönüverdiii ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki lobu çalıştırmak en iyisi olmalı. Sizinkiler de karışık değil, dengeli çalışıyorlar demek. :))

      Sil
  12. her iki tarafa döndüğünü gördüm.
    duygularla mantığı dengede tutabildiğimi anladım bu testle:))
    teşekkürler

    YanıtlaSil

İçinizden nasıl geliyorsa.