1 Ekim 2013 Salı

PRATİK HAMUR İŞİ ŞEKİLLERİ 3

Hepimiz az veya çok hamur işleri yapıyoruz. Lezzetinin yanısıra görüntüsünün de iyi olmasını istiyoruz. Böyle bir gayret olunca yeni yeni hamur şekillendirme yöntemleri ortaya çıkıyor. Şaşırtıcı, inanılmaz, çok sempatik şekillendirmeler var. Uzun süredir kendim için arşivliyordum. Baktım tıklanma sayısı çok fazla, "halka arz edeyim" dedim :) 
Yayının en alt kısmına aynı konudaki diğer iki linki de ekledim. Bol bol bakın, seçin, uygulayın. Kendi uygulamalarınızı gönderirseniz onları da linkinizi vererek paylaşırım. Bakarsınız kocaman bir arşivimiz olur. Haydi, marifetli hanımlar, iş başına !

Hamur işi yapımı videosunu eminim  çok beğeneceksiniz, burada !





Kaynak



                                       
Kaynak
Limon sıkacağı ile şekil verilmiş kurabiye
 Kaynak

PRATİK HAMUR İŞİ ŞEKİLLERİ  1

PRATİK HAMUR İŞİ ŞEKİLLERİ  2

Fotoğraflar netten alıntıdır. Emeği geçen herkese teşekkürlerimle.

31 yorum:

  1. Çok şık şekillendirilmiş,Fikir verdiniz.Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlara bakmakla en azından, kafamızdaki alışılagelmiş kalıpları kırıyoruz. Başka başka şekiller yapılabileceğini bilmek bile hamura farklı bakmamızı sağlıyor.
      Fikir verebildimse ne mutlu :)

      Sil
  2. Hepsine imrenerek baktım,yaratıcılık bu olsa gerek nefis,nefis.Paylaştığınız için teşekkürler.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamura bakış açımıza çok şey katıyorlar, değil mi :)

      Sil
  3. Allahım bakarken nasıl kendimden geçtim şuanda bir bardak çay yada kahve yanındada bu nefis çörekler börekler .Paylaşımınız için teşekkürler.:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet, böyle de sakıncalı tarafları var bu yayının :))

      Sil
  4. Hepsi çok güzel,çok yaratıcı. Ama çok emek istiyor.
    Sizi yeni keşfettim ve takibe aldım.
    Ben de beklerim.
    www.keyifolsun.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emek olmadan yemek olmuyor :))
      Gelirim elbette, bakalım neler varmış :)

      Sil
  5. wuuuu şunlara bakııın maşaAllah neler yapıorlar yaa =)

    http://alfabenineharfii.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa :)) Görelim, öğrenelim, biz de yapalım.

      Sil
  6. offff offfffff o çilekli turta nasıl bişey öyle!!! ayyy nasıl cnm istedi nasıl yapasım geldi Nowa Hanım:)))
    Turta yapmayı öğrenmem gerekiyor artık kesin:P
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha, vallahi o turta beni de fena etkiliyor hatta birçok kişiyi de...
      Öğrenirsin öğrenirsin, takı tasarlamaktan daha kolaydır :)

      Sil
  7. wow hamur designleri süper mis vallah hepsi ayri ayri güzel paylasim icin tesekkürler canim sevgiler♥

    YanıtlaSil
  8. bende hoşuma gidenleri arşivlerim çoğu zaman
    ama bunların arasında görmediklerim de varmış :)
    paylaşım için teşekkürler, bi kısmını kaydettim :)
    haftaya kayınvalidemin günü var birini yapim de süpriz olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi kolay gelsin, şaşırtın misafirleri :))

      Sil
  9. Paylasim icin tesekkurler. Ben de denk geldikce bir yerlere kaydediyordum hep. Cogu bende de var. Ama boyle hepsini bir araya toplaman cok guzel olmus. Blogumda yayinlarsam linkini mutlaka verecegim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu şeyi hepimiz biliriz zaten ama derli toplu bir arada görmek iyi oluyor. Değerlendirmek, kıyaslamak ve seçmek için.
      Sevgilerimle

      Sil
  10. inanilmaz keyifle seyrettim,,ayni bir filim gibi:))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz,
      Ben de bu filmi çok beğendiğim için başkaları da seyretsin istedim :)))

      Sil
  11. harıka cok tesekkurederım bazılarını ıznınız olursa bloğumda kullanmak ısterım sevgıler Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, kendim için yaptığım arşivden herkesin yararlanmasını istediğim için paylaştım.

      Sil
  12. BENDE ÇOK KEYİFLE BAKTIM MUHTEŞŞEM GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın hemen yapası geliyor, değil mi :))
      Sadece seyretmekle kalmayıp, beğeninizi zahmet saymayıp belirttiğiniz için çok teşekkürler.

      Sil
  13. Hepsi çok güzel. Benim aklıma hayatta gelmez :) harika fikirleri paylaştığınız için teşekkürler. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep gördüğümüzü yapıyoruz, sanki başka şekilde olamazmış gibi, değil mi. Halbuki neler neler yapılabiliyor işte :)
      Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler.

      Sil
  14. harika gercekden birde tarifler olsaymisss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sayfamı ziyaret edip yorum bıraktığınız için tekrar teşekkür ediyorum.
      Burada ele alınan konu, hamur işlerinde uygulanabilecek şekil çeşitliliğini bir arada göstermekti. Az çok tecrübesi olan hangi şeklin milföy hamuru ile, hangisinin herhangi bir poğoça hamuru ile veya kek hamuru ile yapılabileceğini bilir. Kaldı ki çoğu görsel yabancı sitelerden alıntı yapılmış olmakla birlikte tariflerine de ulaşılablir, istenirse.

      Sil
  15. Merhaba bunlar ne kadar güzel şekiller böyle sizi gerçekten kutluyorum bu işte ustasınız. Bloğunuz çok güzel ellerinize sağlık. Sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz !
      Bütün bu hamur işlerini yapmama imkan yok, bazılarını deniyorum sadece. Fotoğraflar internetten derlemedir, kendime arşiv yapıyordum, halka açtım :))
      Çok teşekkürler

      Sil
  16. Allahım yayın için emeğinize sağlık bakarken karnım açıktı sanırsam birini deneyecem gecenin bu saatinde :-)
    Artık mutfaklar sanat görsün...

    YanıtlaSil

İçinizden nasıl geliyorsa.