13 Temmuz 2015 Pazartesi

SAKSILARIM BAYRAMA HAZIR


Öncelikle, blogumun yeni takipçilerine, hoş geldiniz diyorum ve onları blogumun en güzel yerinde- misafir locasında ağırlamaktan mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum.
Bayram haftasına girdik, her evde kendine göre bayram hazırlıkları vardır, hepinize kolaylıklar diliyorum. Bayramlarınız gerçekten bayram gibi olsun! Sevdiklerinizle bir araya gelin, lezzetli sofralarınız ve keyifli sohbetleriniz olsun. Çocukları sevindirin, büyük aile ile bayram sevincini öğrenip sevsinler, zamanı gelince onlar da bu güzel geleneklerimizi sürdürsünler. 
Bayram temizliği ve hazırlıkları yaparken, sardunya saksılarım da bayram için yeni ciciler istediler. Ama hak ediyorlar, bayrama çiçekli girmek için ne zamandır hazırlık yapıyor onlar da. Tomurcuklandılar ve tam bayramda çiçek açmaya hazırlanıyorlar
Saksıları, kutu kaplama için kullandığım muşambalarla kapladım. Saksının ölçülerine göre kestim ve sıvı yapıştırıcı ile yapıştırdım. Yine diğer işlerimden artan kumaş çiçeklerle süsledim.


Dönemlerime göre farklı çiçeklere merak sardım. Çok uzun yıllar önceydi, kauçuklar, devetabanları, filkulağı gibi çok yer kaplayan çiçek açmayan bitkilerle doluydu evim. Sonra menekşelere sevdalandım, 18 değişik renkte menekşem olmuştu.
Bu aralar yolculuklarım yüzünden pek ilgilenemediğim için daha kalender çiçekler benimle devam edebiliyor. Bunların başında da sardunyalar geliyor. Ne kadar az sulanırsa o kadar çok çiçek açıyorlar, ne böcekleniyorlar ne de takviye besin istiyorlar. Eskiden burun kıvırırdım ama onlar zor gün dostu gibi benim şartlarıma sabrediyor ve eve döndüğümde rengarenk çiçekleriyle karşılıyorlar.

 


























23 yorum:

  1. Tanıdığım en mütevazi çiçekler sardunyalardır. Onlara verilenle yetinir, esirgemez rengarenk teşekkür eder, bulduklarına. Kopmuş dalını usulca sokuştursan bir yere; minnetdar kalır orada da açar buncağızlar.

    Bayramlıkları giyinmeyi bence en çok onlar haketmiştir. Çok da güzel olmuş kıyafetleri ; ellerinize sağlık:)

    Kadir geceniz mübarek, dualarınız kabul olsun...

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sardunyalar, aynen dediğiniz gibiler. Dönemlerime göre farklı çiçeklere merak sardım. Çok uzun yıllar önceydi, kauçuklar, devetabanları, filkulağı gibi çok yer kaplayan çiçek açmayan bitkilerle doluydu evim. Sonra menekşelere sevdalandım, 18 değişik renkte menekşem olmuştu.
      Bu aralar yolculuklarım yüzünden pek ilgilenemediğim için daha kalender çiçekler benimle devam edebiliyor. Bunların başında da sardunyalar geliyor. Ne kadar az sulanırsa o kadar çok çiçek açıyorlar, ne böcekleniyorlar ne de takviye besin istiyorlar. Eskiden burun kıvırırdım ama onlar zor gün dostu gibi benim şartlarıma sabrediyor ve eve döndüğümde rengarenk çiçekleriyle karşılıyorlar.
      Bilmukabele, Kadir gecesi hayırlı olsun.
      Sevgilerimle

      Sil
  2. kendileride çokk güzell evlerinide süslemişin onlarda çok güzell olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sardunyalarım çok sabırlı ve vefakar, bayramlık cicilerini fazlasıyla hak ediyorlar.
      Ziyaret ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Sardunyalar bu saksılarda daha da güzel açmalı artık.
    Çiçek merakı başlayınca bırakılamıyor. Şundan da ekeyim , bundan da ekeyim derken her yer saksı oluyor .Ama evden ayrılınca sorun oluyor. Emanet edeceğiniz kişiler de yoksa dönüşte üzülüyorsunuz maalesef.
    İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle oluyor, Türkan hanım. Sağ olsunlar ben yokken haftada bir sulayan komşularım var ama devamlı ilgilenmek gibi olmuyor gene de.
      Sağ olun, size de iyi bayramlar !

      Sil
  4. Oyyy şimdi onlar da yeni elbiseleriyle süzülürken çiçekleriyle sana kocaman gülücükler saçacaklar.Can sa bu can sevmek lazım:))
    Ellerine sağlık sardunya hanımların şıklığına bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu yoruma bayıldım, Hatice hanımcığım, çok teşekkürler.
      Gerçekten de minik boylarına bakmadan tam bayram için salkım salkım tomurcuk yaptılar. Sanki bayramımızı kutluyorlar :)) E ben onlara yeni ciciler yapmaz mıyım :))

      Sil
  5. Bayramlıklarını giyip dizilmişler ne güzel!
    Ellerinize sağlık. Mutlu bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, size de nice güzel bayramlar dilerim.

      Sil
  6. Ooooo canimcigim, elbiselerle sardunyalari, sardunyalarla bizi mest ettin. Bayram hediyesi oldu bu bana. Sardunyanin yapraginin kokusuna bayiliyorum. Birde arsiz bunlarda sanirim. Gecen yaz bahcenin bir kosesine ekmistim saksi kalmadigi icin, saksidakiler bu sene acmadi kurudular ama bahce kenarindaki costu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar uzun aralıklarla evde bulunamadığımdan benim şartlarıma ancak sardunyalar dayanabiliyor. Üstelik az sulandıkça daha çok çiçek açarlar, ne harika değil mi :))
      Açık havayı daha çok severler, o yüzden bahçendeki sardunya hayatından memnun :)
      Bu şeker mi şeker yorumun için çok sağ olasın, iyi bayramlar !

      Sil
  7. blog keşif etkinliğinden geliyorum bende :) takipteyim bloğuma bekliyorum :) www.withoska.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz !
      Ben de hemen takibe aldım :)

      Sil
  8. Küçükken , çok küçükken sardunya çiçeklerinin yapraklarından kendimize tırnak süsleri yapardık :) Çiçeklerini görünce geldi aklıma :) Herşeyinle bayrama ne güzel hazırlanmışsın. Umarım keyifli bir bayram olmuştur . Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy, çocukluğundaki güzel bir anını hatırlattığıma çok memnun oldum. İşte böyle bir fotoğraf, bir söz bizi taa nerelere götürüyor.
      Çok şükür çocuklar geldi, sağlıkla neşeyle ağız tadıyla gerçekten keyifli bir bayramımız oldu.
      Sevgilerimle

      Sil
  9. Merhaba blogumda hediyeleşme etkinliği var beklerim http://ledushca.blogspot.com.tr/2015/07/hediyeselim-mi.html

    YanıtlaSil
  10. Sardunyalar yeni cicileriyle ne de güzel olmuşlar. Kahverengi saksılara çok güzel bir dokunuş olmuş bu Nowa Hanım ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sardunyalarım yeni cicilerini fazlasıyla hakettiler, hala çiçek açmaya evam ediyorlar.
      Çok teşekkürler Melis'çiğim, sevgilermle.

      Sil
  11. Merhaba:-)blogunuzu gezinirken gördüm:-)hemen takip listeme ekledim:-)bana da beklerim:-)

    YanıtlaSil

İçinizden nasıl geliyorsa.